Barneidretten er et gratis aktivitetstilbud for barn i alderen 4-7
år.
Hver mandag kl.18-19 møtes vi i gymsalen på Hallingby.
I høst har vi hatt sangleker og bevegelsesleker,
sirkeltrening og hinderløype er en god aktivitet som barna liker veldig godt. I
år har vi også prøvd Innebandy, en god aktivitet for både barn og
vokse!
Etter nyttår blir det forskjellig lek og spill med ball,
turning og fortsetter også med gode bevegelseleker, sangleker, hinderløype
og valgfri lek.
Når det blir godt med snø og løyper kjøres opp møtes vi på
Møltemyra for skileik. For de som ikke har ski, er det mulighet for en
annen form for lek i snøen.
Når det blir litt varmere i været møtes vi kanskje ute, da er
det mulighet for forskjellige aktiviteter ved skolen, ballspill,
friidrett, natursti/orientering og sykling.
Målet med barneidretten er at barna skal ha det morsomt sammen!
Fysisk aktivitet er viktig og det er gøy for barna å prøve forskjellige
aktiviteter og utfordres motorisk. Her får man løpt litt fra seg før man skal
hjem å sove.
Ansvalige for barneidretten i år er Martin Glømmi, Svein Eddy
Ludviksen og Charlotte Steinbakken Frantzen.
Vi har en egen side på facebook – Barneidretten Ådal IL.
Har man spørsmål kan man henvende seg her.
Nye og
gamle barn ønskes velkommen til ett nytt halvår med lek og moro!
Takk til foreldre som bidrar når det trengs – en ny sesong går i
gang i januar 2017!